Handmade Jolie

Ik ben altijd op zoek naar mooie wol en nieuwe patronen; favoriet zijn de omslagdoeken en sjaals.

Naast haken hou ik van hardlopen en wandelen, liefst met onze zwarte Labrador. We woonden in Zweden en zijn sinds de zomer van 2016 weer naar Nederland verhuisd. In de zomermaanden vind je mij ook vaak op mijn SUP (Stand Up Paddling) board op het water.

Omdat ik het zelf heel leuk vind om alle haakblogs te lezen en zo ideeën op te doen, ben ik er zelf ook een gestart. Op mijn blog deel ik mijn haakprojecten en schrijf ik af en toe een patroon uit.

Advertenties

23 gedachtes over “Handmade Jolie

  1. Ik zag je poef voorbij komen in een fb-groep. Wat mooi.
    Ik vind je projecten erg mooi!
    Ik wil je graag attent maken op de leuke fb-groep: Ik loop hard. Eg gezellig en motiverend, voor elke hardloper.

    Groetjes Monique (haakster en hardloper)

    Like

    1. Beste Lien,
      Helaas lukt dat niet ivm de hoge verzendkosten vanuit Zweden. Maar wel heel leuk dat je mijn zitzak mooi vindt!
      Hartelijke groet,
      Mariska

      Like

  2. Hallo Mariska!
    Eerst en vooral: wat een gezellige blog!
    Je hebt er een volger bij vanaf vandaag 🙂
    Voorts ben ik jaloers op jouw woonomgeving, ik hou heel veel van de natuur en het ziet er daar prachtig uit!
    Als laatste wil ik je nog vertellen dat ik sinds 1 maandje ook een eigen haakblog heb.
    Ik moet nog veel leren, maar als je tijd en zin hebt, kom je dan eens kijken?
    http://www.katkatkatoen.blogspot.be
    En zeg gerust eerlijk wat je ervan vindt. Ik kan alle tips gebruiken 🙂
    Groetjes!
    Sigrid

    Like

  3. Hallo Mariska, ik heb net mijn Cal 2014 af maar ben absoluut niet tevreden met de rand, ik begrijp niet zo goed wat je bedoeld met lossen haken met draad aan de onderkant, kan je mij dat ietsje beter uitleggen want ziet er perfect bij jou uit.
    Alvast bedankt.
    Gr. Yvonne

    Like

    1. Hoi Yvonne,

      Ik heb je net een mailtje gestuurd met een uitleg over de lossen rij op een proeflapje met wat foto’s. Hoop dat het duidelijk is. Laat maar weten als je er niet uitkomt.

      Groetjes,

      Mariska

      Like

  4. Hallo Mariska,

    Ik word helemaal blij van je omslagdoeken…… ik zie dat je één geplaatst hebt op 4 juli 2015 met als titel: geen weer voor een omslagdoek. Heb je daar een patroon van?

    Groetjes, Jannette

    Like

      1. Hoi Mariska,
        bedankt voor het patroon.
        Nu moet ik kiezen, deze of die van by Claire’s in granietsteek….. moeilijk!
        Groet, Jannette

        Like

  5. Hoi Mariska,
    Op zoek naar granietsteek oa ook jouw blog gevonden. Leuk, ik ga je volgen!
    Die foto als eerste van je blog, donkerblauw, is dat ook een omslag of een deken? Ik val eigenlijk meteen op de kleur en de steek.
    Groeten, Gerda

    Like

  6. Hoi Mariska!

    `k dacht dat ik de leukste haakblogs intussen wel gevonden had, maar niet, zo blijkt 🙂
    Heel fijn dat ik deze blog ontdekt heb. `k Ben nog niet in Zweden geweest, maar staat wel al een tijdje bovenaan het lijstje om op vakantie te gaan 🙂

    Lieve groet,

    Leen (een Belgische blogster)

    Like

  7. Hallo Mariska,

    Ben als een blok gevallen voor je haakblog.
    Vooral het haken van de blauwe shrug laat me niet meer los. Ben geen ster in haken, maar ben nog van de generatie haken en breien etc bij de nonnen(1951 t/m 1959).
    Begrijp het niet helemaal. Hieronder wat ik denk:
    haak de shrug van elleboog tot elleboog, dus eerst de vasten, achter ingestoken dan het gaatjes(noppenpatroon).
    breedte, zoals jij schrijft 88cm, incl boorden. De lengte is vanaf hals achter tot onder 92 cm lang.

    Begrijp de vaste achter ingestoken, maar niets van het noppen???? gedeelte. 2 rijden met nog wat ertussen. Heb geprobeerd het via de link te weten te komen, maar dat lukt niet. Vertaling uit het engels, wat betreft haaksteken lukt me niet.
    Misschien kun je me toch op weg helpen?

    Mijn vragen zijn. In hoeverre is wat ik hierboven heb geschreven juist?
    Hoe zit het met de gaatjesrand.

    Bedankt voor de moeite

    Groetjes MiekeR

    Like

  8. Hallo daar ver weg. maar ga je volgen.
    heb me aangemeld vandaag.
    jouw shrug vind ik zo mooi.
    ben een beginnende breid(ster) en haak(ster,)
    maar wil graag deze maken, het patroon is
    dat te koop of te krijgen?
    ga je volgen. groetjes uit Drenthe.

    Like

  9. Ha Mariska!
    Ik vond het heel jammer dat ik je afgelopen dinsdag niet meer heb kunnen zien! Ik moest nog wel aan je denken. Heel leuk dat je het patroon hebt achtergelaten, super. Ik ga er in de wintermaanden aan beginnen, nu al zin in.
    Een collega vond je website ook zo leuk en heeft daardoor de haaknaalden weer opgepakt 🙂 ze heeft de muziekster al weer bijna af. Bedankt voor je inspiratie!
    Het ga je goed!

    Like

    1. Hi,
      Wat leuk dat je nog een berichtje stuurt! Dank voor de gezelligheid, maakt het een stuk leuker in het zkh. En mocht je een keer een workshop met je vriendinnen willen voor een leuk patroon, vind ik altijd leuk om te doen
      Groetjes,
      Mariska

      Like

  10. Beste Mariska,

    Ik ben begonnen aan het Jolievest. Haakt heerlijk weg. Ik heb ondertussen in toer 16 geminderd. Nu loop ik er in toer 17 tegenaan dat het patroon door de mindering niet meer mooi doorloopt. Kun je mij vertellen hoe je dat hebt opgelost?l

    Groeten,
    José Siegel

    Like